Dlhšie som nenapísala žiaden článok, zrejme som čakala na to správne “nakopnutie”. Prišlo. Moje deti už čo-to povyrástli, sú samostatnejšie a mne sa znova otvára priestor na vlastnú realizáciu.
Priznám sa, nikdy som nebola zamestnaná v tom klasickom zmysle slova. Hneď po škole som išla na rodičovskú “dovolenku”. Postupne som zistila, že si neviem predstaviť vstávať skoro ráno a ísť do práce, odtiaľ letieť pre deti do škôlky/školy a potom domov. Doma ešte niečo spraviť. A spať. Ráno znova to isté. Nehovoriac o tom, že celých 8 hodín by som pracovala pre niekoho iného, aby si ten niekto mohol plniť svoje ciele a sny. Veľa mamiek na rodičovskej zistí, že tá pôvodná práca nie je to, v čom chcú pokračovať, keď deti odrastú. Alebo jednoducho pracovný čas neumožňuje zladiť sa s prevádzkou škôlky. Samozrejme, česť výnimkám, poznám ženy, ktorých práca baví a majú zhovievavé vedenie a je to tak v poriadku.
Naša situácia bola špecifiká tým, že keď sme si začali robiť domáci rozpočet, zistili sme, že veľkú väčšinu zožiera naša hypotéka. Mesačne sme “prežili”, no vkuse rátať každé minuté euro, to nie je život. Tak prišlo veľké rozhodnutie. Sťahovanie do iného, zníženie nákladov. Ruka v ruke s tým som mala myšlienku v hlave, že znížiť náklady je síce super, no k tomu treba skôr či neskôr pridať aj zvýšenie rodinného príjmu.
Odpoveď na seba nenechala dlho čakať. Našiel si ma sieťový marketing. Možno vám teraz napadli rôzne myšlienky spojené s týmto slovným spojením: To presviedčaš ľudí, nech si kúpia tvoj produkt či službu…? Nútiš ľudí zapísať sa “pod seba”? A podobne… Ja však musím povedať, že mám so sieťovým marketingom osobne veľmi dobré skúsenosti. Myslím, že je to vďaka tomu, kto stojí na čele našej skupiny (diki Miro :) ). Lebo poviem vám, sieťový marketing sa dá robiť zle, ale dá sa robiť aj dobre a teda tak, že sú spokojné obe strany, aj klient aj obchodník. A viete, v čom je to “kúzlo”? Stačí to robiť normálne. To znamená, že ak predávam produkt či službu, s ktorou som absolútne stotožnená, tak ju nemusím vychvaľovať do nebies, že je top, najlepší, zázračný, dávať tomu vlastnosti, ktoré nemá… Stačí povedať úplne normálne, ako sa veci majú, akú mám s tým ja osobnú skúsenosť. A keď sa klient s tým dokáže stotožniť, že má tiež tú potrebu, vo veľkej väčšine prípadov nastane obchod. Nie z donútenia, ale z riešenia potreby, výhra na oboch stranách. Veď koľkokrát ste si už kúpili niečo na odporúčanie kamaráta/kamarátky?
Takýmto spôsobom sa dá začať podnikať s minimom vstupných nákladov aj popri starostlivosti o deti. Pre ženy to môže byť obzvlášť zaujímavé, keďže finančné ohodnotenie práce je rovnaké ako majú muži. Tak isto pracovné prostredie je veľmi podporujúce. A keď po nejakom čase z toho človek začne mať príjem, hneď sa v rodine “dýcha” lepšie. Navyše, ak sa k vám niekto pridá do tímu, dostáva to celé nový rozmer. Nielen, že môžete ďalej odovzdávať svoje skúsenosti, mení sa život ďalšiemu človeku. Týmto spôsobom, keď to začne naberať na obrátkach, môžete si postupne realizovať svoje vlastné sny a ciele. A to všetko normálnym, etickým a hodnotným podnikaním.
Najnovšie príspevky od Viktória Paľuchová (pozri všetky)
- Mini kurz o investovaní - 19. novembra 2020
- Refinancovať hypotéku môžete kedykoľvek - 3. februára 2019
- Viac, než len práca - 13. januára 2019
- Ako (ne)sporiť deťom? - 18. decembra 2016
Skvely članok.Myslim že veľa mamičiek by sa v ňom našlo.Si inšpirácia Viki.